أشــرف صـقــر

احداث مصر

تـحـيـا مـصــر

الله عـليك ياإبن بلدى وأنت بتقـولها , وفى وسط بيت الأمم بتلاتة كان قـولها , الأوله الرسالة كانت لأهـل الدار , دا فى يوم شافوها بتضيع الكل بيك إستجار , أسد ولملمتها من بعـد ما اتفرطت , وفيت لها عهدها ورسالتـك إتبعـتت , تحـيـا مصـر .
فى الثانية كان الكلام لكل من حبنا , لكل أخ شقيق فى الشدة كان جنبنا , خايف عـليها تضيع , عارف لها قدرها , ومد ليها إيديه ترفعها من عـُثرها , وأمله دا كان بيك ترجعـلهم مصرنا , ماخابش فيك ظـنهم وكنت قد القـول , ولسان ينوب عـنهم جلجل وعلا القـول , تحـيـا مصـر .
والتالتة كانت غـيظ لكل من كاد لها , وكل من كان يريد خراب يصـيب أرضها , لكل شيطان رجيـم وسوس لفـرقه فى يوم , وهدفه ليها دا كان غـيبوبة بلا فوقان , الله أكبر عـليك واقف على أرضهم وفى وسط غـيرهم كمان ماشيين على نهجهم , وبضحكة بين شفـتيك , عـينى بارده يا إبنى عـليك , بلسان وليهم الكلام من سبع قـد الكلام , تحـيـا مصـر .

اقرأ ايضاً صفحات رأي متعلقة على جريدة احداث اليوم:

اضيف بتاريخ: Thursday, October 2nd, 2014 في 01:34

كلمات جريدة احداث: , ,

ردود to “تـحـيـا مـصــر”

  1. باسم خريبة
    20/10/2014 at 01:55

    الي سيادة وزيرالاوقاف نرجوا من سادتكم النظر في ازاعةشعائر الفجر لان مذوا ايقاف ازاعتها اصبحت المساجد خاوية من عمارهابالله عليك ان تنظر في هذا القرار كي تعيد الي المساجد بهجتها في استقبال المصلين ولسيادتكم جزيل الشكر

اترك تعليقاًً على هذا الرأي